Alla inlägg under oktober 2013

Av Johanna Carlson - 15 oktober 2013 19:48

Jag såg ett program på tv förra veckan med Malou som handlade om kvinnnor och kriminalitet. I programmet medverkade Britta Jobe och hennes nu vuxna dotter. Britta beskrev en gripande om sin historia av svek och lögner mot sin familj. Dottern gav sin historia av en uppväxt med en kriminell mamma och besök på fängelse. Det som var extra intressant var att Britta har gått samma utbildning som jag går just nu och att hon numera arbetar med att hjälpa andra människor som är i samma situation som hon var i. Det är är ganska fantastiskt att det som var en katastof för henne och hennes familj nu vänts till att bli hennes speciella kompetens och erfarenhet vid sidan om hennes utbildning när det kommer till att hjälpa andra kvinnor med missbruksproblematik och kriminalitet. Efter lite sökande på internet hittade jag fram till hennes blog som jag kan rekomendera er att läsa. brittas.se


Själv har jag haft en ganska bra helg som bestått mest av pluggande och matlagning. Men i lördags passa jag på att gå ut en sväng med bästisarna! Vi va och käkade och gick seda ut för att röra på oss lite. Det var verkligen roligt men jag blev ganska snart rätt så trött och tog bilen hem innan klockan slagit tolv :) De andra stannade kvar och och var rätt trötta under söndagen,, huvudvärk. Skönt att man inte har de problemen. Jag har nu fått klart med praktikplats på ett behandlingshem för min utbildning. Det var skönt att ha det avklarat då det inte är speciellt lätt att få tag i en bra praktikplats. Det är ju många som är ute söker då det finns många utbildningar och många studenter som söker praktikplats och slåss om ett mindre antal arbetsplatser att få pröva sina vingar på. Men nu kan jag släppa det och fokusera på annat, skönt!


Ha det nu gott!!

Av Johanna Carlson - 2 oktober 2013 16:27

 

Idag har barnen varit hos mormor vilket inneburit att jag har haft tid att rensa ur garderober och fixa still uteplatsen! Man samlar på sig en hel del under en sommar... Men efter att varit utan barnen en dag saknar men dem enormt mycket, inget stoj, inget skrik. Men det har varit skönt också!! :) Att det varit så fint väder har varit en fröjd! Nu blir det en kaffe på baksidan innan jag åker och hämtar de små! My Darlings!

Skapa flashcards